検索
Close this search box.
検索
Close this search box.

ピンネッシリの光

2015

テラコッタ用の粘土はかなり固く道具も作りかたも工夫がいりますが、この作品の粘土は通常の柔らかさ。手、指、拳、肘、足など、体の一部を道具として制作した初めての陶彫刻です。
素材:陶
サイズ:150 × 150 × 150 mm 17連作
依頼主:札幌禎心会病院
建築設計:北海道日建設計
製作協力:クレアーレ熱海ゆがわら工房
設置場所:札幌禎心会病院、北海道
撮影:酒井広司

Pinneshiri Light

2015

The clay for terra-cotta sculptures is typically quite hard, requiring careful tooling and technique. However, the clay used for this artwork has a softer consistency, allowing for the use of body parts like hands, fingers, fists, elbows, and feet as tools in sculpting for the first time.
Material: Ceramic
Size: 150 × 150 × 150 mm (17 piece series)
Client: Sapporo Teishin Hospital
Architectural Design: Nikken Sekkei Ltd.
Production Cooperation: CREARE Atami-Yugawara Studio
Location: Sapporo Teishinkai Hospital, Hokkaido
Photo: Koji Sakai

ピンネッシリの光

2015

テラコッタ用の粘土はかなり固く道具も作りかたも工夫がいりますが、この作品の粘土は通常の柔らかさ。手、指、拳、肘、足など、体の一部を道具として制作した初めての陶彫刻です。
素材:陶
サイズ:150 × 150 × 150 mm 17連作
依頼主:札幌禎心会病院
建築設計:北海道日建設計
製作協力:クレアーレ熱海ゆがわら工房
設置場所:札幌禎心会病院、北海道
撮影:酒井広司

Pinneshiri Light

2015

The clay for terra-cotta sculptures is typically quite hard, requiring careful tooling and technique. However, the clay used for this artwork has a softer consistency, allowing for the use of body parts like hands, fingers, fists, elbows, and feet as tools in sculpting for the first time.
Material: Ceramic
Size: 150 × 150 × 150 mm (17 piece series)
Client: Sapporo Teishin Hospital
Architectural Design: Nikken Sekkei Ltd.
Production Cooperation: CREARE Atami-Yugawara Studio
Location: Sapporo Teishinkai Hospital, Hokkaido
Photo: Koji Sakai

ピンネッシリの光 | Takenobu Igarashi

ピンネッシリの光 | Takenobu Igarashi

ピンネッシリの光 | Takenobu Igarashi