検索
Close this search box.
検索
Close this search box.

Topics

紀尾井町にて、五十嵐威暢展

2019.9.18

テラコッタの新作を発表いたします。

五十嵐威暢展
TAKENOBU IGARASHI EXHIBITION

東京ガーデンテラス紀尾井町
紀尾井タワー 2階エントランス

2019年11月1日(金)→ 12月25日(水)
日曜日のみクローズ(祝日はオープン)
作家在廊予定:初日14:00〜18:00

入場無料
主催:株式会社西武プロパティーズ
総合企画:いりや画廊
Tel:03-6802-8122(いりや画廊)

 

Announcing the unveiling of my new terra-cotta artworks.

TAKENOBU IGARASHI EXHIBITION

Venue: Tokyo Garden Terrace Kioicho
Kioi Tower, 2nd Floor Entrance

Date: November 1st (Friday) → December 25th (Wednesday), 2019
Closed on Sundays (Open on public holidays)
Artist in Attendance: November 1st, 14:00 – 18:00

Admission: Free
Hosted by: Seibu Properties Corporation
Comprehensive Planning by: Iriya Gallery
Tel: 03-6802-8122 (Iriya Gallery)

 

テラコッタの粘土は、かなり硬い。
彫るか、削るか、叩きつけるしかない。
つくることは破壊することと表裏一体。
即興でつくるから、直前まで具体的にならず、
強いて言えば方針があり、それに見合う土の塊があるだけ。
足元がふらつくようなマイナス要因でさえ道具となり、何もかもを総動員。
さらにスピード感が大切で、体力任せだから後ろを見る余裕はない。
先を見る力が偶然を形と表情にしていくだけである。

五十嵐威暢

 

Terra-cotta clay is quite hard.
It can only be carved, shaved, or pounded.
Creation is intertwined with destruction.
Since I work improvisationally, I don’t have specifics until the last moment,
except for a general direction and a lump of clay to match.
Even negative factors, like feeling unsteady, become tools, mobilizing everything.
Speed is crucial, relying on physical strength, leaving no time to look back.
The ability to see ahead shapes chance into form and expression.

Takenobu Igarashi